Dag 2 - 4-7-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu Dag 2 - 4-7-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu

Dag 2 - 4-7-2014

Blijf op de hoogte en volg François

08 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Slecht geslapen vanwege airco en warmte als ik m uit zette. Om 5 uur s morgens hoorde ik in een keer iemand in paniek op de gang "Fuck! What the fuck" Alsof zijn benen werden afgebeten. Toen werden een paar deuren dicht geslagen en was het weer stil. Waarschijnlijk de ontdekking van een ladyboy? Rond 10 uur ben ik Oley op gaan zoeken op haar andere werk, heb ik met haar ontbeten en heeft ze mij vervolgens heel goedkoop (1200 b) een taxi geregeld die mij heen en terug bracht van Ayutaya. Hij wist veel mooie tempels te vinden en hier heb ik nog een olifantenritje gemaakt. Ayutaya moet rond 1600 een erg indrukwekkende hoofdstad van het grote koninkrijk Ayutaya zijn geweest. Door mijn koptelefoon hoorde ik dat de koning hier grote processies maakte met wel 200 tot 300 olifanten. Om 18 uur was ik weer terug in Bangkok. In het winkel centrum heb ik een nieuwe lens voor mijn camera gekocht omdat de oude stuk is gegaan. Zelfde prijs als hier voor Canon (15.000 b = meer als 300 e) Vervolgens moest ik weer terug naar het hotel, waar Nayan op mij stond te wachten. Maar het was spits uur en de stad stond vast. Toen dus maar bij Sammy achter op de scoopy! Deze racete mij voor 120 b terug naar het hotel waar ik met Nayan op tijd kon ontmoeten en eten. De rit was tot nu toe het leukste wat ik gedaan heb! Overal scooters die overal tussendoor zoeven. Maar toch geen angstige momenten gehad. 's avonds met Nayan en Oley op stap. Oley bleef bij mij en vertrok smorgens vroeg weer.

  • 05 Augustus 2014 - 23:24

    Tiny:

    Cool zo'n ritje op een olifant, wil ik ook nog wel eens doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

François

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 5031

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 02 Oktober 2016

Afrika!

02 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Het grote Thailand avontuur

Landen bezocht: