Dag 15, 16, 17, 18 - Ko Tao - Reisverslag uit Ko Thao, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu Dag 15, 16, 17, 18 - Ko Tao - Reisverslag uit Ko Thao, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16, 17, 18 - Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg François

30 Juli 2014 | Thailand, Ko Thao

Dag 15 17-7-2014
Volgende dag met de boot naar Ko Thao. Op de haven moesten we één uur wachten in de warme zon. Uiteindelijk op Ko Tao een huisje aan de zee gepakt. Maar we gaan hier geen relaxe tijd hebben want we hebben ook gelijk een duikcursus genomen inc. theorie. Maar uiteindelijk krijgen we wel een internationaal duikbrevet. Cursus inc. 3 overnachtingen kosten 9000,- b = € 200,- p.p. We gingen na onze theorie ook vroeg naar bed.
Dag 16 18-7-2014
Hele dag in het zwembad oefeningen gedaan en een beetje theorie.
Dag 17 19-7-2014
's morgens theorie en 's middags eindelijk onze eerste tweee duiken in de zee. We moesten onderwater nog een aantal oefeningen uitvoeren, zoals je masker af doen en vervolgens weer op en door je neus het water eruit blazen, een snelle zwem met één adem naar de oppervlakte en een oefening waarbij je zonder lucht komt te zitten en de tweede slang van je vriend moet gebruiken. Alles ging goed en ik had steeds nog een halve tank vol, omdat ik kalm had geademd. Onderwater is het erg mooi, veel koraal en veel gekleurde visjes. Vandaag zijn we maar 11 meter diep gegaan, maar morgen gaan we 18 m.
Dag 18 20-7-2014
Vandaag hadden we onze laatste beproevingen onderwater. Hiervoor moesten we al om 6:00 u bij de receptie zijn. De oefeningen verliepen goed, afgezien van onze mede student, Vladimir uit Tsjechië, die ineens verdwenen was omdat hij onbedoeld naar boven was gegaan. We hoefden dit keer niet zo veel te doen, dus konden we genoeg rond kijken. Ik probeerde een paar keer de visjes aan te raken, maar ze waren te snel. Behalve één grote jongen die niet week toen ik naar hem reikte. Hij liet juist zijn scherpe tandjes zien en zwom op me af. Ik schrok en zwom gauw weg. Later hoorde ik van onze Zweedse instructeur, Christopher dat ze hard kunnen bijten en dat iemand plastische chirurgie nodig had, nadat hij in zijn lip gebeten was. Uiteindelijk hebben we alle drie ons certificaat gehaald. 's nachts hadden we op het vasteland de nachttrein terug naar Bangkok.