Dag 1 3-7-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu Dag 1 3-7-2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van François Thoolen - WaarBenJij.nu

Dag 1 3-7-2014

Blijf op de hoogte en volg François

08 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Na een lange reis van ongeveer 18 uur ben ik aangekomen in Bangkok. Het is hier een chaotische bedoeling. Nadat ik met de taxichauffeur 150 baht had afgesproken zei hij bij aankomst toch 450,- en heb ik dit kunnen afronden op 300 b = euro 6,75. voor 45 min rijden. Toen ik uitstapte voelde ik gelijk de drukkende hitte en was het nog een hele opgave om het hotel te bereiken met mijn lange broek en zware rugzak van ongeveer 20 kg. De Thaise verkopers proberen je hier in de toeristische Khao san road alles aan te smeren van TukTuk ritjes, tot houten beeldjes van aapjes, tot maatpakken. Uiteindelijk had ik met een beetje hulp van 3 aardige Nederlandse dames toch mijn hotel gevonden. Nadat ik de zaken op orde had gesteld ben ik de buurt gaan verkennen. De tempels en parken zien er prachtig en verzorgd uit, maar alles er om heen is een grote rotzooi. Veel houtjetouwtje constructies van golfplaten en zeilen. Bij een van zo n tenten waar de keuken was opgebouwd uit een tentzeil dat aan een stadsmuur gespannen was heb ik mijn eerste maaltijd gegeten, wat nog best goed smaakte. Het ziet er allemaal leuk uit omdat het zo anders is als bij ons, maar aangenaam is het in de stad niet. De hitte is beknellend en op sommige plaatsen stinkt het echt hard. 's avonds is het echter wel te doen. Ik ben na een duik in het zwembad op het dak van het hotel nog even gaan wandelen en lang met een propster, genaamd Oley gepraat. Een leuk meisje waar ik denk ik morgen nog even mee af spreek. Toen nog even rond gedwaald en naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

François

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 02 Oktober 2016

Afrika!

02 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Het grote Thailand avontuur

Landen bezocht: