Dag 5 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François Thoolen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van François Thoolen - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg François

21 Juli 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 5 7-7-2014
Met de TukTuk naar “ Floating Village” even buiten de stad gegaan. Dit is een vissersdorpje waar iedereen op bootjes op het water woont. Alles is hier op het water: De supermarket, De kerk, het politiebureau en ook de school. We hebben nog een zak rijst gekocht (20Kg) voor alle 100 weeskindjes op de school. Nadat ze hun bordje leeg hadden ben ik nog met een paar kinderen in de klas gaan springtouwen. Daarna de tempels gaan bezoeken. Vooral Angkor Wat was erg indrukwekkend. Rond het jaar 1000 is dit gebouwd door de Hindoeistische koning. De 3 van de 5 zichtbare torens vertegenwoordigen ook de 3 goden Shiva, Brahma en Vishu. In die tijd zwommen e rook alligators in de gracht om vijanden buiten te houden. Ik zag dat ze het gras met een groot kapmes met de hand maaide. Toen ik aan onze gids vroeg waarom ze dit niet met een grasmaaier deden, antwoorde hij dat ze dan te weinig werk hadden en ze zo weinig mogelijk werkelozen wouden hebben. Na de tempels terug naar het hotel en op stap in “Pub street”.